Siłownia zewnętrzna w Sanatorium ZNP Ciechocinek
Kondycja i wydolno┼Ť─ç

Siłownia zewnętrzna w Sanatorium ZNP Ciechocinek

Siłownia zewnętrza w Sanatorium ZNP Ciechocinek

  • Zwi─Öksza ruchomo┼Ť─ç stawów
  • Zwi─Öksza pojemno┼Ť─ç p┼éucn─ů
  • Podnosi wydolno┼Ť─ç organizmu

 

Przeprowadzono badania, które dowodz─ů, ┼╝e ─çwiczenia na ┼Ťwie┼╝ym powietrzu przynosz─ů wi─Öcej korzy┼Ťci, ni┼╝ w zamkni─Ötym pomieszczenia. Lepiej dotleniony organizm jest bardziej wytrzyma┼éy i bardziej wydolny. Ruch na ┼Ťwie┼╝ym powietrzu redukuje stres, mi─Ödzy innymi dzi─Öki obecno┼Ť─ç koloru zielonego, który uspokaja i ┼éagodzi nerwy. Dobrze wykonane ─çwiczenia w si┼éowni plenerowej mog─ů mie─ç form─Ö rehabilitacji. Osoby starsze, które nie mog─ů uprawia─ç sportów, ─çwicz─ůc w si┼éowniach plenerowych mog─ů poprawi─ç kondycj─Ö stawów, mi─Ö┼Ťni i ca┼éego cia┼éa.

 

·  Orbitrek - aktywuje ruch bioder, barków, ramion oraz nóg.

·  Biegacz - wzmacnia mi─Ö┼Ťnie i stawy nóg, aktywuje ruch bioder, zwi─Öksza ruchomo┼Ť─ç stawów kolanowych i biodrowych oraz poprawia zmys┼é równowagi cia┼éa. Biegacz redukuje tkank─Ö t┼éuszczow─ů.

·  Wahad┼éo - buduje mi─Ö┼Ťnie i wzmacnia koordynacj─Ö ruchow─ů. Aktywuje mi─Ö┼Ťnie bioder oraz stawów biodrowych, wzmacnia mi─Ö┼Ťnie brzucha i pleców.

·  Wio┼Ťlarz - wzmacnia mi─Ö┼Ťnie nóg, ramion i górnej partii pleców.

·  Ko┼éa Tai-chi - wzmacniaj─ů mi─Ö┼Ťnie nóg i dolne partie cia┼éa, poprawiaj─ů ruchomo┼Ť─ç stawów ko┼äczyn dolnych, koordynacj─Ö ruchow─ů i ogóln─ů kondycj─Ö. Ko┼éa s─ů szczególnie polecane dla osób starszych, które nie mog─ů czynnie uprawia─ç jazdy na rowerze.